<>Facebook logoIkon-TelefonSlice 1HF Logorip_downSlice 1Slice 1

Om os

Hjerteforeningen Jægerspris Motionsklub er en sundhedsfremmende motionsklub primært for voksne, som gerne vil øge deres livskvalitet gennem motion og socialt samvær.
I Motionsklubben kan du – året rundt dyrke motion på fire forskellige måder.

Løbegruppen, der tilbyder løb med træner.
Hver søndag kl. 09.00 hele året, tilbydes alle mulige former for løb.
Hver tirsdag kl.18.00 hele året, tilbydes intervalløb, der normalt omhandler løb i flere tempi.
Hver torsdag kl. 09.00 fra Rejsestalden uden træner.
Hver torsdag kl. 18.00 (i sommerhalvåret), tilbydes bakkeløb.
Dog holder trænerne sommerferie i hele juli måned.
Vi starter fra Kignæshallen, hvor der er mulighed for omklædning og bad. Efter løb er der ofte udstrækninger med elementer af yogaøvelser.
Vi løber primært i skovene omkring Jægerspris, hvor der er fine muligheder for både bakkeløb og langdistanceløb. Vores trænere står for planlægningen af træningen og udarbejder et nyt løbeprogram hvert halve år.

Gågruppen, der hver tirsdag kl. 10.00 året rundt starter op fra Kignæshallen. Vi går i ca. 2 timer, og der holdes en pause ca. midt på turen, hvor der er god mulighed for at dyrke det sociale. Turene er tilpasset, så der undervejs samles op på de sidste. Ingen skal gå alene! Den sidste tirsdag i hver måned arrangeres der ture til spændende steder i oplandet, hvor man kører til startstedet i bil. Altid med fælleskørsel fra Kignæshallen.

Cykelgruppen, hvor vi, hver torsdag kl. 10.00 året rundt, starter op fra Kignæshallen og cykler en tur i den nærmeste omegn på begge sider af Roskilde Fjord. Turen tilpasses vind og vejr og køres i moderat tempo. Vi kører i 2 + timer (afhængig af turens længde), og der holdes en pause ca. midt på turen, hvor der er god mulighed for at dyrke det sociale. Hvis du ikke er til den hurtige kørsel, prøver vi at danne en alternativ cykelgruppe, som også kører torsdage kl. 10.00 fra Kignæshallen.
I løbet af sommeren arrangeres der en sommertur samt 4 lange ture på mellem 50 og 100 km, som køres på onsdage og med et lidt hurtigere tempo end torsdagsturene. Turene planlægges om muligt, så der også kan vælges en kortere og langsommere rute. På alle ture samles op undervejs, hvis nogen skulle være kommet bagud. Ingen skal køre alene!

Cirkeltræning i vinterhalvåret hver onsdag kl. 18.30 på Skolen, Møllevej 100 (tidl. Sogneskolen) i motoriklokalet.  Vi træner hele kroppen uden brug af redskaber.
Øvelserne er af kort varighed med en lille pause imellem. Programmet tilrettelægges af instruktøren og bliver løbende tilpasset. Inden træningen er der opvarmning og efter træningen er der en yoga udstrækning og afslapning. Alle vil kunne deltage, da man træner efter sin egen formåen.

Se nærmere om yderligere arrangementer for alle grupper på forsiden.

Vi glæder os til at se dig/jer!