Nytårsmarchen 2019

Skrevet fredag d. 28. december 2018

En god og sund begyndelse på det nye år.

Hjerteforeningens Motionsklub står bag Nytårsmarchen i Jægerspris, hvor alle får mulighed for at strække benene og begynde det nye år med sund motion sammen med andre fra lokalområdet. Gåturen begynder fra Rejsestalden 1. januar kl 14:00 og følger Hjertestien ud i Slotshegnet rundt om Jægerspris Slot.

Marchen giver deltagerne mulighed for at hilse på og ønske hinanden godt Nytår, samt nyde den dejlige natur i Slotshegnet. For mange mennesker i Jægerspris er det en fast tradition at hele familien møder op til en frisk gåtur med efterfølgende kaffe og kage. Turen er ca 5KM lang og kræver ikke andet end fornuftig beklædning og godt fodtøj. Det er en god måde, efter alle helligdagene og måske indtagelsen af lidt for megen god mad og drikke, at få motioneret hjertet på.

Cirka 30 steder rundt om i landet har man udviklet flotte traditioner for denne aktivitet med op til mere end tusinde deltagere. I Jægerspris er det 19. gang at de frivillige fra Hjerteforeningens Motionsklub indbyder til Nytårsmarch, og der forventes at flere hundrede deltager.

Hjerteforeningens Motionsklubs formål er at forebygge hjertekarsygdomme gennem oplysning og sundhedsfremmende aktiviteter. Motionsklubben er for alle og består af ca. 150 aktive motionister der løber, cykler, går og styrketræner op til flere gange i løbet af ugen hele året rundt. Interesserede er velkommen til at klikke videre rundt på dette site, hvor de forskellige aktiviteter er nærmere beskrevet. Motionsklubben glæder sig til at byde alle velkommen til en hyggelig Nytårsmarch, samt eventuelle nye deltagere til de forskellige motionshold.